Monday, July 8, 2013

Ramadan Datang lagi

yuhuuu..akhirnye, Berjaya jugak aku daaptkan balek password blog nie..haha..sekian lama x menghupdate blog nie, so this time ade a few things yg nak share ngan korang. First of all, syukur Alhamdulillah di atas kurniaaan Allah SWT. Tahun nie, pada angka 24 tahun, aku masih lagi di berikan nafas panjang oleh yg maha Esa. Alhamdulillah, sekali lagi, dapat aku meraikan ramadhan al -Mubarak. Yang bestnye, tahun nie parents aku pon dok skali mai sini meraikan ramadaan bersama anak-anaknye.Syukur Alhamdulillah di kurniakan parents yang begitu memahami kehendak anak - anak mereka. Okey, back to the topic..hopefully , tahun nie segala amalan yg aku lakukan sepanjang Ramadan di terima Allah SWT. yelakan, kite nie sebagai manusia tidak lepa dari dosa2, baik dosa kecil mahupon dosa besar.I hope so yg malam malam aku nant akan di temanai dengan solat terawih,honestly cakap..xpenah penuh. Yelakan, disamping mengalami masalah2 PMS nie, kengkadang sebab menghadiri jemputan berbuka puasa di luar . Huhu, mane nak penuhnye. Tapi as long as,solat 5 wakt x tinggal..aku bersyukur. Sometimes, kite sebagai manusia, benda2 mcm nie selalu amek mudah..kengkadag lambat la, leka la..tapi klau nak kata lupa tu tipu la,this is one of our ibadah,,*WAJIB K WAJIB!*  mana bole lupe bende2 mcm nie..So, diharapkan Ramadan kali ini akan membawa banyak perubahan2 positif kepada diri aku, baik amalan, tutur kata kata mahupon pergaulan. Huhhhh..rase mcm buat karangan kat sekolah plak, hahaah..okey la, akhir kata..selamat menyambut bulan Ramadan al- Mubarak, semoga kalian semua dapat memanfaatkan masa selama sebulan ini dengan perisian2 yg bermanfaat, semoga dapat mengubah diri menjadi yang lebih baik..mana yg selalu dok ponteng pose tu, igt la..Allah SWT masih sygkan kite, maka bertaubat..masih ade kesempatan untuk berubah. Oritee...see u again.

No comments:

Post a Comment